Werkwijze2018-09-15T10:00:21+00:00

Bij L+ staat aandacht voor leren centraal, waarin persoonlijke coaching een belangrijke rol speelt. Aandacht voor leren wil zeggen dat ik kijk naar wat een kind nodig heeft om zich verder te kunnen ontwikkelen. Ik werk hierbij volgens een vaste werkwijze; kennismaking, intakegesprek, coaching of training en de evaluatie.

  • Individuele begeleiding

  • Bewustwording van houding en gedachten

  • Persoonlijk intakegesprek met ouder(s) en kind

Beelddenken
Rots & Water
Huiselijke Sfeer L-plus Werkwijze
Coaching in huizelijke sfeer

Het is belangrijk om te weten dat er geen bijles wordt aangeboden op specifieke schoolvakken. Bij bijles draait het vaak om het wegwerken van een achterstand in kennis, terwijl mijn doel is de leerling vanuit zijn eigen kracht en motivatie de juiste leerstijl te helpen ontwikkelen. Een veel voorkomend probleem bij leerlingen die intelligent genoeg geacht worden maar toch niet helemaal mee kunnen draaien, is beelddenken. Zoals op de Beelddenken pagina is te lezen, is het onderwijs auditief ingericht, waardoor beelddenkers moeite hebben met het volgen van de les of het leren van de lesstof. De coaching in beelddenken is dus eigenlijk een soort bijles in leerstijl! Zelfvertrouwen wordt opgebouwd tijdens de cursus Beelddenken, maar krijgt nog meer aandacht tijdens de Rots & Water training.

Dit is wat ik aandacht voor leren noem.

Nadat ik via de mail of telefonisch met u kennis heb gemaakt, kijken wij wat we voor elkaar kunnen betekenen. Als wij beide denken dat u bij L+ op de juiste plek bent, dan maken wij een afspraak voor een intakegesprek. Het intakegesprek kom ik bij u thuis doen, zodat uw kind in zijn/haar vertrouwde omgeving is. Het heeft mijn voorkeur om het intakegesprek samen met u en uw kind te voeren. Hierin bespreken we de hulpvraag, verwachtingen en de duur van de training. Als alles klopt, tekenen we de overeenkomst en kunnen we de coaching of training starten. In de laatste sessie zal de evaluatie plaatsvinden, waar nodig zal ik u tussentijds informeren.